Kérdése van? Ingyenes zöld számunk: 06/80 980-045 info@hsakft.hu

Így búcsúzzunk el, ha munkahelyet váltunk!

Hozzáadva: 2018-08-09

Ha menni kell, akkor menni kell. De nagyon nem mindegy, hogyan tesszük ezt. 5 hasznos diplomáciai tippet adunk munkahelyváltás esetére.

Hiába gondoljuk azt, hogy a volt kollégáinkkal már soha nem lesz dolgunk, ebben egyáltalán nem lehetünk biztosak. Nem feltétlenül azért, mert a későbbiekben újra munkát vállalnánk az adott cégnél – bár bölcsen tesszük, ha ennek a lehetőségét sem zárjuk ki teljesen –, hanem azért, mert azonos iparágban könnyen előfordulhat, hogy találkozunk még a volt munkatársakkal, fel kell vennünk velük a kapcsolatot, esetleg szívességet kell kérnünk tőlük. Ezért érdemes betartani a következő diplomáciai fogásokat, amikor távozunk a munkahelyünkről.

1. Köszönjünk el mindenkitől, akivel kapcsolatban álltunk

Miután a felettessel tisztáztuk a felmondás/elbocsájtás pontos menetét, mindenképpen kérdezzünk rá arra, hogy a munkatársakkal mikor és hogyan közöljük a hírt. Elképzelhető, hogy van erre bevett céges protokoll, és kiküldenek egy körlevelet a kollégáknak, de az is lehet, hogy ránk bízzák, hogyan szeretnénk tudatni a csapat többi tagjával a döntést. Írjunk személyesen is körlevelet, amiben röviden leírjuk, hogy hol folytatjuk, és köszönjük meg a közös munkát. Ez az udvarias gesztus még sokat érhet a jövőben!

2. Tiszta lelkiismerettel adjuk át a feladatainkat

Kötelességünk segíteni a cég zökkenőmentes működését azzal, hogy a kijelölt utódunknak, aki átveszi a feladatainkat, átadjuk a munkánkat. A jó szájízzel való elválás érdekében ezt ne nyűgként éljük meg, hanem lelkiismeretesen magyarázzunk el mindent a kollégáknak. Írjunk listát a feladatainkról, a futó projektekről, és adjuk át a tapasztalatainkat is.

3. Rakjunk rendet a munkaállomásunkon

Nyilvános toalettekben szokták kiírni a következő szöveget: „Kérjük úgy hagyja maga után a helyiséget, ahogyan ön is szívesen fogadná”. Mindez helytálló egy munkahelyváltás esetén is: takarítsuk le az íróasztalunkat vagy munkaállomásunkat, dobjuk ki a szemetet, pakoljuk össze a személyes cuccainkat, és vigyük őket haza. Nincs annál kellemetlenebb, mint amikor egy viharosan távozó munkatárs után a volt kollégáknak kell kitakarítaniuk.

4. Maradjunk higgadtak és együttműködőek

Ha igazságtalanságok és sérelmek vezettek a felmondásunkhoz, vagy nem értünk egyet az elbocsájtásunkkal, nagy a kísértés, hogy jól beolvassunk a felettesünknek, hiszen már úgy sincsen tétje a dolognak. De van: a méltóságunk megőrzése a tét. Jobban járunk, ha együttműködőek maradunk, és az építő jellegű, személyeskedést nélkülöző kritikáinkat is csak akkor fogalmazzuk meg, ha erre kérnek minket. Így a felettesünk ajánlására is nagyobb eséllyel számíthatunk.

5. Kerüljük a dicsekvő üzemmódot

Örüljünk neki, ha megkaptuk álmaink állását, szakmailag és anyagilag is jelentős előrelépést hozó munka miatt döntöttünk a felmondás mellett, de ne kezdjünk el ezzel dicsekedni az utolsó napjainkon. Egyrészt a magas lóról nagyot lehet esni, másrészt ezzel lekicsinyítjük az előző munkahelyünket és kollégáinkat. Csak annyit áruljunk el az új állomáshelyünkről, amennyi feltétlenül szükséges.

Bejelentkezés

Regisztráció Elfelejtett jelszó

Elfelejtett jelszó

Állás keresés

Részletes álláskereső